Evde Tırnak Bakımımı Nasıl Yapıyorum

Biz bayanlar için oldukça önem verip titiz olduğumuz konulardan biridir tırnak bakımı. Dış görünüm açısından önem taşıdığı bir gerçek ama sağlık açısından da önemini göz ardı etmemek gerek.
Düşünsenize, bir ortamda biriyle tanışmak için yaptığımız ilk şey elimizi uzatıp tokalaşmak oluyor. Veyahut bir etkinlikte, toplantıda ya da yemekte kendimizi ifade ederken kullandığımız beden dilinde büyük önem taşıyor. İşte tam da bu nokta da bakımlı eller ön plana çıkıyor :)

Bakımlı el=bakımlı tırnak benim için :)

İşte o yüzden gelelim benim tırnak bakımı rutinime :)
Tırnak bakımı çok uğraş gerektiren bir şey değil aslında. En azından benim için öyle :)
Öyle güzellik merkezlerinde bir dünya para saçmak bana gereksiz geliyor.

Tırnak bakımında severek kullandığım ürünlerden kısaca bahsetmeden önce bir tavsiyede bulunacağım:)
Tırnak bakımınızı kesinlikle duştan sonra yapmaya özen gösterin derim ben
Tırnaklar nemli iken yapılan kesim ve törpü işlemleri benim gibi kırılgan tırnaklara sahip insanlarda sinir bozucu olabiliyor :)
Duştan sonra tırnaklar nemli olduğu için kırılma meydana gelmiyor ve bu sayede tırnaklarım kırılarak moralimin bozulmasına engel olup istekli bir şekilde tırnak bakımımı tamamlıyorum :)

Kullandığım ürünler :)

Bunlar benim tırnak bakımımda kullandıklarım:)
Tek tek adım adım anlatmaya başlıyorum :)

Nemlendirme

Duştan dolayı zaten bir miktar nemli olan tırnaklarımıza her zaman severek kullandığımız bir nemlendiriciyi sürerek başlayabiliriz:))
Benim kış aylarında severek kullandığım nemlendiricim ise; 

Tırnak Kesimi 

Tırnak kesimi için en iyi zaman, bahsettiğim gibi duştan sonra ki zaman :) 
Bir süre tırnaklarımı keserken tırnaklarım hep kırılıyordu ve hiç tırnak makasımdan şüphelenmediğim halde şans eseri görünüşünü beğendiğim yeni bir tırnak makası alıp kullanmaya başladığım zaman, tırnak kırılmalarımın ciddi oranda azaldığını gördüm ve o zaman kırılma sorununun tırnak makasından olduğunu anladım :))
 Sizin de eğer tırnak kırılmalarınız fazla oluyorsa sizin için hala iyi olan tırnak makasınız, körelmiş olabilir ve tırnaklarınızın yeni bir tırnak makasına ihtiyacı olabilir :)
Yeni aldığım tırnak makasım Dırty Works Gratis'den almıştım. Şuanlık memnunum :)
Fiyatı 7 tl civarındaydı
Tırnak kesiminde tırnakların sağa sola sıçramasını engellemek için tırnak makasını ıslatarak kesim işlemine başlamanın tavsiye edildiğini okumuştum. Hiç denemedim ama denenilebilir :)

Tırnak Törpüleme 

Tırnaklarıma öncelikle sürdüğüm nemlendirici kremimin emilmesini bekleyerek işleme başlıyorum. Birçoğumuz törpüleme işlemini yanlış yapıyoruz aslında. Tırnaklarımıza nasıl şekil vereceğimizi belirlememiz gerekiyor öncesinde. 
Tırnak yapınız küt ise yuvarlak törpülemek zor olacaktır.
Fakat benim gibi yuvarlak tırnak yapınız varsa eğer, küt tırnağa çevirmeniz daha kolay olacaktır :)
Tırnaklarınıza olduğundan farklı bir şekil verdiyseniz görüntüyü ojeyle daha da hoş bir şekilde getirebilirsiniz :) 

Törpüleme işleminde kullandığım törpüm Gratis'den ama markasını pek hatırlamıyorum.
Fiyatı 3 tl civarında olması lazım

Kütikül Temizleme 

İşleme öncelikle nemlendirici sürmüş olduğum tırnaklarımı kütikülleri geriye itmek için Lapitak'ın Tırnak Bakım Kremini kullanıyorum ve bolca tırnak, tırnak eti ve çevresine sürüyorum. 

Daha sonra bir önce ki başlıkta bahsettiğim törpünün uç kısmıyla da kütikül işlemini tamamlıyorum. Bu arada törpüden baya baya memnunum. Hem çok uygun fiyatlı hemde iki işi tek bir ürünle yapıyorum ve zaten dolu olan makyaj çantamı iki ayrı ürün kullanmak yerine bunu kullanarak yerden tasarruf yapıyorum:)) Bir kütikül giderici ne kadar yer kaplar ki dediğinizi duyar gibiyim :)
Ama demeyin öyle, öyle olmuyor çünkü :))

Tırnak Bakım Yağı

En favori ürünümü en sona sakladım :) 
Kalyonun tırnak ve tırnak eti bakım yağı. 
Bu ürünün seveni de çok sevmeyeni de.
Ben bayılarak kullandığımı söyleyebilirim. Hatta olmazsa olmazımdır kendileri :))
Tırnak bakımı haricinde de kullanıyorum ben. Tırnaklarımın kırılmasını ciddi anlamda önledi. İlk kullanım sonrasında bile gözle görülür bir parlaklık etkisini görüyorsunuz. 
Yumuşak tırnaklarımı sertleştirdi, görünümünü düzeltti, kırılmaya karşılık tırnaklarımı sağlamlaştırdı.
Daha ne istenir ki bir üründen :)
Benim bütün beklentilerimi karşılayan bir ürün. Alın aldırın derim ben :))
Fiyatı 6.50 tl 

OJE

Tırnak bakımımız bittiğine göre artık isteğe bağlı olarak ojemizi sürebiliriz. Hiç oje kullanmasak tırnakların hava alması açısından daha iyi olur tabii ki. Ama bakım sonrasında da tırnakların albenisini arttırmak içinde bir yandan şart :)
Bakım sonrasında, normalde zaten renkli ojeler kullanmadığım için tırnak bakımıma katkısı olsun, birazda hoş görünsün diye yine Gratis'den aldığım tırnak sertleştirici oje kullanıyorum. Açıkçası ürünün tırnak bakımına bir etkisi olduğunu düşünmüyorum. Normal ojeden bir farkı yok, ürünün vaadettiği tırnak sertleştirici etkiyi de göremedim ben.
 Oje koruyucu diye de geçiyor. Sürülen ojenin üzerine kuruduktan sonra da bir kat bu üründen sürüldüğünde ojenin defarmasyonunu engellediği söyleniyor. Bu yönünü hiç denemedim. Benim için önemli olan tırnak sertleştirici etkiydi. Ama beklediğim sonuçları alamadım
Fakat tırnak üzerinde alıştığımız parlatıcılar haricinde daha doğal bir parlaklık veren güzel bir yanı var. O rengini seviyorum sadece. Biterse alır mıyım? Sanmıyorum
Fiyatı 5 tl cvarındaydı tam hatırlamıyorum 
Adı : NK Blue Dıamond

Yazımı buraya kadar okuduysanız eğer gerçekten teşekkür ederim :))
Umarım kullandığım bu yöntemler sizin de işinize yarar:)
Bu yöntemleri, ürünleri denediğinizde yorumlarla beni de haberdar ederseniz çok mutlu olurum :)
Bir sorunuz olursa hiç çekinmeden sorabilirsiniz 
Hoşçakalııın :))

Mail : merve_gomulu_97@outlook.com
Snapchat: mervegomulu
Instagram : mervegomulu
Facebook : mmerve gomulu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

H&M CONTOUR PALETTE Yorumlarım :)

Üniversite Defilem Adım Adım

Lise Defilem